Fredagen 14 september

Hästar och Ridsport • 2012-09-15 • 12:11:10

Igår fick jag en tid med hästmassören Maria Hall som plockade upp mig på min praktikplats hos Rebecca Taxén och så åkte vi till stallet och gav Seven lite massage!
Eller ja, Maria fick stå för knådandet, även fast jag fick knåda och känna lite jag med! :) Hon hittade och påpekade massa saker som jag inte tänkt på eller inte hade ngn aning om, det var hur skoj som helst. Hon hittade inget direkt fel på honom, förutom att han saknade muskler lite här och där och var olikmusklad osv. Men inga smärtor eller liknande. Longerade honom lite efteråt och hon tittade på hur han rörde sig, eftersom jag sa att det varit ett smygande problem med höger bak titt som tätt. Hon tyckte också att hon såg något, men tyckte att jag skulle rida på ändå. Skönt! Men samtidigt kvarstår problemet. Hon tipsade om en kiropraktor som jag ska ringa till och boka en tid :).

När jag longerade blev Seven lite småbusig, så dagens motion fick bli bus på sandvolten tillsammans med Regejs och Jansson - superkul tyckte han! Araben med svansen rakt upp och svanhalsen kom fram, och han sprätte fram  som en tupp haha. Sötnosen. Idag ska det bli massor med skritt (vet inte var dock.. antingen i ridhuset elller i skogen. hmmm....) och massor med massage!! 

Igår va det lite spännande på praktiken också. Ena unghästen blev lite småcrazy när jag skulle plocka in honom från hagen, så han drog till i grimskaftet så jag gjorde illa handen :(( urk. Mina fingrar är lite svullna och jag har ont i lederna, plus att lillfingret blev lite slaktat så det SVIDER. Trodde helt seriöst att nageln skulle lossna igår. Det är ganska fascinerande hur en sådan liten skråma kan blöda så mycket, urk vad äckligt. Fast jag svimmade inte av blodet! Jag gör framsteg med mina fobier! Spindlarna är inte heller så dödligt farliga längre. Hoppas nu bara att jag kan rida trots mina tilltufsade fingrar ;/ Men det ska nog gå bra!




Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!