dåligt med text här tror jag...

Hästprylar • 2012-09-04 • 17:57:02

Jag har inte varit särskilt aktiv med att blogga på ett tag nu, som ni kanske märkt hehe. Men jag har inte haft nåt att skriva om, inga bilder att lägga upp och dessutom har jag gjort annat. Typ. 

Något jag kan säga som jag tycker är lite roligt, är att jag va till Hööks för att köpa sadelgjord till dressyrsadeln, och jag tog med den gamla gjorden för att mäta med då jag inte visste vad det va för storlek. Bara för att ha ngt att jämföra med, plockade jag ner den kortaste gjorden som hängde så långt fram som möjligt och mätte. Hade luskat lite hemma och bestämt mig för att den nya gjorden borde vara en decimeter kortare för att passa bra. Och så jämförde jag. Och den va perfekt! Men till det "roliga". Den va löjligt kort och såg helt förkrympt ut, hahaha! My god, hästen har strl 50 i dressyrgjord. Provade den idag och den satt som en smäck. Hahaha trodde de inte va sant, den va så galet liten! Blev på ett ungefär lika förvånad när jag skulle köpa en ny gjord till hoppsadeln, och han behövde 120. Köpte den av en tjej som skulle sälja sina ponnysaker... Bra där... Men han är ju som en ponny så egentligen borde jag inte vara förvånad!


Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!