Borta bra men hemma bäst

Vardag • 2012-07-22 • 20:56:48

Är nu hemma från semestern (eller nja, kom hem i fredags mohah)! Har varit jätteroligt att vara ute på upptäcksfärd, men det är väldigt skönt att vara hemma trots allt. 

Vi åkte som sagt till Danmark, och väl där nere var vi först i Mön och besökte bland annat en helt underbar bokskog (jag älskar bokar!!!) och dessutom knallade vi till Möns klint. Tänkte ta en kajaktur och se klinten från vattnet, men vädret var sådär och pappa tyckte kajakerna såg "billiga" ut. Dessutom hade ju det betytt att jag skulle manövrera fartyget alldeles själv. Heh... Sen åkte vi vidare, till bland andra Lökken (det ska vara ett danskt ö - men hur tusan får man dit den?! det uttalas ju lika ändå) och där fanns den mest imponerande stranden jag någonsin sett. Som grädde på moset fick jag och pappa bevittna en alldeles underbar solnedgång i havet! ♥ Vi åkte även till Skagen och gick ut till den där udden där två hav möts, så det blir liksom vågor och slås samman från två olika håll. Visst var det häftigt, men självaste stranden var inte så mycket att hurra för, tyvärr. Men det var ju häftigt ändå, såklart! :))

Vädret har varit helt okej. Det har regnat mycket och det har inte alls varit varmt (jag har inte badat en enda gång...), och det har blåst nåt förskräckligt! Aaaaaah! På ett ställe både regnade och blåste det oerhört mycket, husbilen gungade så mycket att det påminde om att befinna sig i en gungstol. Men på något sätt har vi ändå fått de vackraste tillfällena utan regn. Kanske med trista moln, men inget regn. Det tackar vi verkligen för :)) !

Efter Danmark åkte vi förbi några bekanta som bor i Hunnebostrand, väldigt nära Smögen. Där var vi i två, tre dagar och vi hade superväder! Sol och varmt - alla var lyriska :D Så underbart. Visst är skärgårdar vackra, med alla små fiskebodar och båtar och klippor och allt, men jag tror faktiskt jag gillar pampiga skogar eller stränder bättre. Lite som Lökken-stranden och Mön-skogarna. Det är min grej, jao! 

Meeeen, innan allt det där åkte vi ner till FALSTERBO, mahahahaha! :D Visserligen var det "bara" på tisdagen, då det var "små shower". Ingen världscupsdressyr eller hoppderbyt eller så, men det var häftigt ändå. Jättehäftigt att ha varit där! Jag satt bänkad inne på hoppbaneläktaren med kameran i hand nästan hela tiden. Jag fotade fem- och sexåringarna som hoppade runt där inne. Vilka fina hästar! :D Jag shoppade lite på mässan: köpte en Spooksväst (älskar den!!!), ett Glen Gordon-pannband och ett fyrpack med vanliga fleecelindor. Sen när vi var i Sverige efter Danmark åkte vi till Hööks och så köpte jag ett par arbetslindor fleece/elastiskt och ett par ridbyxor. Heh är jag pank nu eller... 

Jag har miljarders miljarder med bilder att redigera och visa er, men jag tror vi börjar med Falsterbo, eller hur? ;)

Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!