Att få andas i skogen ibland är väldigt skönt

Vardag • 2012-07-24 • 21:50:35

Idag red jag ut på lillehesten för första gången efter skadan.
Tror ju som sagt att det hände nåt sist jag va ute, att han sträckte sig eller vrickade nåt eller så. Har ju ingen aning om vad som gjorde honom halt men efter vila är det så gott som borta. Han fick vila medan jag var borta, och nu ska jag börja skritta och delvis trava honom igen, som jag gjorde innan jag åkte. Travar jag för mycket (travar i djup form...) tycker jag att jag ser en antydan till ojämn gång då korset tippar ner mot höger bak. Suck. Så jag får skritta mer och bygga muskler. Massera massor!!

Så idag va jag ute i skogen på väldigt länge (iaf med Seven, har brallat lite på några andra kusar hehe.. eller hur freddan?) - och det kändes sådär i början. Han snubblar ju så mycket och som den drummel som han är bara går han på trots att marken är helt ojämn... -.- får spunk på hästen! Men vi tog oss igenom turen utan större problem och han va så glad och nöjd efteråt! :) ♥ Och det är ju så underbart att bara få komma ut i skogen, bara skritta.. Bara få andas och chilla. Snacka om lugnande medel :) Helt fantastiskt!

Något mindre fantastiskt är överraskningen jag fick när jag kom hem från semestern. Storråttan hade ätit igenom PLASTHINKEN där jag förvarade mitt hästgodis. DEN ÄR TOM NU. Och det är ett hål i locket. Hur f*n lyckas dom?! Nu blire metallhink som gäller - SLÅ DET NI ERA SMÅ VARELSER AV SATAN! ;D


Skickade kommentarer
Postat av: Emma

hhaha, du gjorde ju någon annan varelse lycklig med ditt hästgodis iaf! :)

Svar: haha exakt! :D råttan fick äta lyxmat!
amaluna.blogg.se

2012-07-24 @ 22:25:24
URL: http://equiguard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!