Hästen kan bocka!

Seven Seat ♥ • 2012-02-25 • 21:18:24

Idag hade jag och Fredrik på våra kusar världens roligaste uteritt (på länge iaf)!
Seven va lite halvseg till en början, men Regejs, han va pigg som satan! När vi kom till en liten äng fick Regejs spelet och började galoppa o bocka, och jag har väl aldrig skrattat så mycket åt Freddan som jag gjorde då. Han satt ÖVER sadeln i varje bock, en köttbulle med spretande ben och armar! Det roliga var att dom bockningarna gick så långsamt att det såg ut att vara slowmotion, men hästen är ju så STOR så det blir ju lite kraft ändå :p

Haha, man kan ju lugnt säga att Seven "såg och lärde", för sen när jag skulle börja trava fick HAN spelet och började bocka! HAHA vad lycklig jag blev! Första gången någonsin som hästen bockade med ryttare - och jag som trodde att han inte kunde bocka. Hihi blev så stolt över min lilla korvskrutt ♥

Regejs fick ett nytt spel och satte av i en serie ännu större och kraftigare bockningar, och den här gången åkte köttbullen av. KABONK sare och köttbullen låg på marken medan hästen satte av och bocka hejvilt. Haha, jag red fram till köttbullen och frågade hur det gick (medan jag höll mig för skratt), och han tystnade mig med ett finger och mimade "Vänta lite". Efter några sekunder: "Sådär ja, jag tappa andan bara". Han klarade sig finfint, och hästen hans fick bocka av sig på ängen innan han lät sig fångas. 

Sen skulle jag galoppa lite mer, men hästen va så taggad att han inte ens kunde galoppera rent. Det blev en blandning mellan hoppa o studsa o bocka o springa och inte fick jag stopp på honom heller. Han gjorde några byten också - duktiga hästen! Sen red vi hem. Hehe, och försökte coola ner, men Seven va så uppskruvad att han inte kunde skritta (på lång tygel går bra, men i skogen ville jag kunna styra...). Vi hittade dock en lucka i skogen och kom ut på en åker, haha bad idea! Seven fick spelet igen och började busa och bocka, och Regejs hängde på och köttbullen tänkte ramla av igen haha! Men satt kvar den här gången :P

En grym uteritt och GUD så jag önskar att någon hade varit där och filmat eller fotat. GUD VAD HÄFTIGT! Det måste vi göra om. Och då ska hästarna ha stått i DAGAR innan så att dom blir extra busiga :D (eller inte)



Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!