En tröttfia, en hovböld och ett (eller flera) blåbär

Vardag • 2012-08-03 • 20:26:23

Hej på er! Nu har det inte blivit så mycket blogga av de senaste dagarna, men faktiskt har dagarna bara sprungit förbi och jag har inte hunnit/orkat :) Nu ska ni få en uppdatering i alla fall!

Jag har varit galet trött de senaste dagarna, en av orsakerna till att jag inte häckat så mycket framför datorn. Sover jättegott om nätterna, går upp tidigt och går o lägger mig tidigt så helt ärligt vet jag inte riktigt vad problemet är. Igår sov jag en stund på soffan tsm med Luna, idag sov jag själv på soffan i över tre timmar. Heh... Jag va död imorse. Död nu. Hoppas bara att jag kan sova inatt trots min lilla (eller stora) powernap nu på em :) (hahahahaha juste, när mamma kommit och hämtat mig idag i stallet och när vi kommit hem insåg jag att jag hade tagit med mig ridbyxorna hem. dom ska annars in i skåpet. hur tänkte jag där?! svaret är nog att jag inte tänkte alls...!)

Hovslagaren kom idag också, det var välbehövligt :) han var tappsko ena fram, men tack och lov blir han faktiskt inte halt när han råkar slå av sig ngn av skorna. Trots att hans sulor är så känsliga. Konstig häst dedär... Hursomhelst, när hon kom till höger bak (som har tjorvat nu ett tag) hittade hon en jättestor hovböld som var utläkt men som fortf syndes. Jättestor. Inte undra på att han hade ont! Troligen var det den som gjort honom halt, jag hoppas i alla fall på det. Om det nu skulle vara ngt muskulärt eller ngt som är fel i bakkärran så kommer det bli mycket bättre nu hoppas jag. Det har redan blivit mycket bättre. Jag masserar varje dag med antingen red lotion (bara värmande), blue lotion (värmande sen kylande) eller utan ngt alls. Dessutom ska jag skritta mycket mycket mer och alltid ha i tanken att rida/hantera mera hållbart. Jag kan inte säga att jag varit vårdslös hittills dock, men det har liksom inte funnits i tanken att jag faktiskt kan gå ett steg längre. Och det känns jättespännande!

(OOoooo j*vlar vilken störtskur med regn det kom nu!!! och det är ju för tusan sol ute!!!)

Nåja, ni undrar säkert varför jag skrivit med blåbär i rubriken. Anledningen är så enkel att det fick bli min lurre idag! Jag, Jenny och Lollo drog till skogs för att plocka kantareller, men jag hade mer blåbärsögon på mig idag än svampögon. Jenny trodde att jag hittat svamp varje gång jag ropade "OOOO", men det var bara en kulle med jättestora blåbär. JÄTTESTORA! Jag va blå om fingrar och läppar när vi va tillbaka. Inte misstänksamt alls. Heh.

Det är seriöst jättecreepy väder ute. Kvavt som satan hela dagen, och nu kommer det fläckvis med asenorma skyfall, och efter några sekunder ingenting. Weird. Det är åskmoln ute och eftermiddagssol. Humpf. Konstigt värre. Men jag är glad ändå för nu ska jag kolla på True Blood! Har flera avsnitt att kolla igen, och jag bara älskar den känslan ♥






Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!