Den där satans västen

Vardag • 2011-09-15 • 16:19:26

Nu är jag faktiskt lite frustrerad...
Jag vet inte hur länge jag velat och letat runt efter en säkerhetsväst som föll mig i smaken och dessutom passade. Och sen hittar jag en som jag vill ha! Så beställer jag den från en hemsida som är asabillig, och hoppas på att få hem den innan Strömstad, som är vecka 39. Sista helgen i september. Ja, tror ni inte att jag får ett mail där det står att säkerhetsvästen inte finns i lager? Varför skriver man inte de på hemsidan då? Och den kommer till butiken den 5/10, och sen ska den skickas till mig. Ja asså, då har jag redan varit i Strömstad. Kul där!

Så letar jag vidare, med förhoppningar om att jag kan hitta en annan hemsida som är ungefär lika billig och som har en väst inne (det är alltså Riders Company i marinblå jag vill ha), och då bestämmer jag mig för att maila och fråga Timotej & Andersen (eller vad dom nu heter) och fråga om dom har västen inne i rätt storlek och färg, och dessutom vilken blå färg det är. För det finns nämligen två olika blåa färger på samma väst, men ingen av hemsidorna skriver ju såklart ut vilken färg det är dom säljer. Så då får man maila o fråga (tar massa tid). Det finns en blå färg som jag inte vill ha, som är knallig och blå på insidan. Sen finns det en marinblå färg som är vit på insidan som jag vill ha. Men så tänkte jag, vafan, jag ringer till stället och checkar istället för att maila. Det är ju löjligt, tänkte jag. Aa men kul, då är inte kundservicen öppen på torsdagar?! Har man bra flyt eller? Och jag kan inte ringa imorn när jag kommer hem från skolan heller, för kundservicen stänger liksom kl 13. Och öppnar inte förrän kl 11 på måndag igen. BRA DÄR ÄR JAG IRRITERAD ELLER? Och så står det i mailet man får när man mailat dom, att "är det brådskande ber vi er ringa på våra telefontider". Grr...

Så jag vet inte hur det här kommer lösa sig. Hoppas att det löser sig på ett bra sätt och att jag kan få hem RÄTT väst med RÄTT storlek och RÄTT färg INNAN Strömstad. Hoppas att det inte är för mycket begärt av den som bestämmer ödet och allt dedär. Äre Gud eller?

Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!