En ledig dag som denna

Vardag • 2011-11-22 • 20:29:28

Idag har lilla jag och alla mina andra Realkamrater runtom i landet varit lediga! Och de ska vi vara imorn &så :)
Jag spenderade min dag fram till tolv i sängen, och gud så skönt det är att få sova ut ordentligt :) Fast såklart fick jag ta smällen att vara helt tankspridd och väldigt ur fokus i skallen, men det va de värt! Jag brukar nämligen alltid bli lite efterbliven och inte så med på noterna när jag sovit för länge, haha ;p

Sen åkte jag till stallet och pysslade lite där. Pussa på lillhästen som fick skos idag. Och så sa hovslagarn att han hittade en gammal hovböld som läkts av sig självt :o Höger bak. Vilket troligen är anledningen till att han varit lite tjorvig och inte helt fräsch... Jag hittade ingenting i benen, men tänkte att det kanske satt i ryggmuskulaturen. Så jag ställde av hnm för ungefär 2 och en halv vecka sen för att se om det hjälpte. Och det gjorde det! :) Kanske hade hovbölden blivit värre om jag fortsatt träna? 

Nu är han hursomhelst frisk o kry igen och jag ska sätta igång hnm på rikt nu :) Har skrittat några dagar redan, men idag fick han stå. Har väl ingen direkt orsak till varför, det kändes bara som rätt att låta honom vila lite :) Ska dessutom köpa på mig lusern så att han får mer protein i foderstaten och förhoppningsvis tjockar på sig mer! Överbeskyddande mamma (jag haha, inte min mamma) tycker ju att bebis är lite tunn (vilket jag typ är ensam om att tycka, men det är ju min bebis!).. 



Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!