Min älskade prins

Seven Seat ♥ • 2011-05-08 • 20:21:00

Idag red jag ut i skogen, och jag hade bestämt mig för att hästen skulle få springa av sig lite. Märkte ju det rätt kraftigt igår, när han hela tiden ville dra iväg. Han höll bokstavligt talat på att explodera!
   Så idag tänkte jag att han skulle få göra de :p Red ut till "Bröllopsplatsen" (ett ställe där det finns nästan allt: ängar, raksträckor och backar och skog = allt på ett o samma ställe typ!). Haha, platsen fick sitt namn efter den fina blomstersaken som var uppställd på en urmysig liten äng. Det va alltså ett uppochnervänt U, klätt med blommor. Jättefint! Påminde typ om en scen ur ett Barbie-bröllop eller nåt :p 

Började med att låta hnm sträcka ut i trav på en raksträcka, sen gick jag i backar och sen blev det travarbete på den stora ängen. Efter de blev de galopp på volt i båda varven :p
   Sen red jag till ena änden av ängen för att trava mera, men de ville inte kusen... Han va så taggad att han inte kunde trava rent xD Det blev trav blandat med jämfotahopp och lite galopp, haha :p Så då fick hästen galoppera lite till, och det kändes så sjukt bra. Galoppen va så jämn och fin! :D Sen lät jag hnm sträcka ut i galopp över ängen, och jag kände verkligen hur han längtat efter det. Tyvärr va ju inte ängen så stor, så han kunde inte galoppera så långt :p Otroligt nog kunde jag samla upp hnm igen, till samlad galopp. Tränade att öka och minska storleken på volten jag red på, och hästen va så arbetsvillig att jag nästan fick gåshud... Snacka om att han längtat!

Sen blev det en lång avskrittning på lång tygel. Älskar dessa stunder med hästen ♥ När allt bara fungerar .. När allt är på topp och man verkligen känner vilken underbar kuse man har :') Hoppas de blir flera sånna, hihi! ♥

Skickade kommentarer
Postat av: liniizianen

kan du inte lägga ut lite bilder på vad du köper till hästen om du gjör det??

och kan du inte lägga ut bilder på hästen när du skriver om han??

(bara undrar)

:) :) :) :)

2011-05-17 @ 18:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!