Ajabaja!

Seven Seat ♥ • 2011-07-29 • 22:20:21

Idag va jag riktigt busig.
Eller hästen, det beror på hur man ser det, haha. Hur som helst åkte jag av Seven ute i skogen (första gången, tjoho!!), och klarade mig ruskigt bra med tanke på hur det kunnat gå. Vi galopperade på åkern, sen sa han att han ville minsann sticka hem, och jag fick inte stopp på den rackarn innan stigen kom. Så han svängde men inte jag :p Arg som satan va jag när jag låg där på åkern, precis innan diket. Men han kom ingenvart, för i ilskans rus greppa jag tyglarna, och höll kvar när jag dråsa i backen. Så lillhästen fick slå på tvärnit ;) Rev upp tröjan och fick rivmärken på magen av några grenar, och så slog jag i mitt knä... Som har svullnat upp nu och gör fruktansvärt ont! Inte okej asså. Får väl bli kryckor imorn ;( Har ju ett par hemma som är kvar sedan syrrans knä hoppade ur led.

Har jag lärt mig någonting nudå? Svar JA. Kanske (förhoppningsvis) är jag mer försiktig i framtiden och tar inte onödiga risker. Inte tänka "det händer inte mej", för det kan faktiskt hända mej. Jag kan bli lite väl modig ibland... Eller kallar man det modig när man egentligen är dum? ;p Sen får jag börja rida Seven ordentligt ute o skogen, för det har blivit alldeles för många impulsiva galopper, så nu känns det som om han drar när han känner för det. Och så får det inte vara! Det är en sån där sak som bara byggs på hela tiden, men som man inte märker av. Förrän det händer någonting sånt här. En liten varningsklocka helt enkelt. Och jag lyssnar till den! :)

Så, ryttare: Va försiktiga när ni är ute och rider, speciellt ute där allt är så öppet, hästarna kan sticka och det finns inga väggar som stoppar dem. Och va inte så dum-modig som jag, för då kan det sluta såhär! Lär av dina egna misstag, men även av andras... ;)


Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!