Allt är galet

Seven Seat ♥ • 2011-12-27 • 19:47:00

Red ut på lilla hästen idag.
Hahaha, lagom spännande! Han har ju så galet mycket energi just nu eftersom jag fortfarande skrittar mycket då jag helt enkelt inte vet om han är fräsch eller inte. Han har inga tecken alls på hälta men jag har blitt så osäker på mig själv så jag litar inte riktigt på magkänslan. Är han halt eller inte? Magkänslan säger att allt är bra, och det mesta pekar på det. Men de senaste gångerna när jag travarbetat har han protesterat så jkla mycke, så tankarna började snurra igen... Men jag är ganska säker på att han har så mycket energi att han inte vet var han ska göra av allt! Så jag kör på nu, så får det gå som det går. Vi kan ju hur som helst inte fastslå ngn diagnos om han har så mycket energi att han inte lyssnar.

Vilket han inte gör, hahaha. Uteritten var lite galen och lite vild, även fast vi mest skrittade för att jag behövde komma ut och bara chilla. Fick tom. sätta på aachenremmen fast jag hade pessoat (märkte det sist jag red ut...).
Han bokstavligt talat exploderade när jag skulle trava :p ! Och så höll han på att dö av rädsla när han såg en förtorkad liten skitig snöhög. Och när han exploderar är det alltid lika spännande, med tanke på att han inte riktigt har så bra kontroll över sina ben. Han höll på att dra mig ur sadeln när han gjorde ett av sina krumsprång oxå. Tog bettet och drog ner huvudet som en liten cowboyhäst gjorde han och höll på att dra mig ur sadeln! :D Det är då man tackar lårmuskler och sadelns vulster... 

Men han hade nog jätteroligt, och det hade jag oxå. Delvis. Man är ju glad att hästen är glad! 


Tror jag behöver några nya bilder på kuselus?

Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!