Snabbt inlägg

Vardag • 2011-08-24 • 20:31:49

Idag har skolan varit sjukt rolig. Och det kommer bli sjukt kul!
Imorn blir det "prova ditt yrke för en dag"-dag, och jag ska tillsammans med några sköna människor + en ny tjej (spännande!) till Akademistallet! Där ska vi vara fram till lunch, arbeta som små slavar och sedan skriva hur det var att arbeta som en slav. 

Sen efter skolan drar jag hem och gör läxorna, och kanske drar till stallet. Eller gör en Veckans Collage. Haha bra projekt där, det höll ju så länge! Haha sad..

Tävlingen närmar sig och magen pirrar!! Men det ska bli jättekul, verkligen!
Idag åkte jag och Annapanna till Hööks efter skolan, och jag köpte en stövelväska, ett vitt schabrak och ett jaktkandar. Hade bestämt mig för ett mässingbett, tills pappa kom och sa att mässing innehöll massa tungmetaller som är skadligt för hälsan. Bly och sånt skit. Sen sa han "ne, det är inte säkert att det är så". Tyvärr, det hade redan präntats fast i skallen på mig, och mitt samvete tillät inte att jag köpte det. Är grinig på situationen, för jag ville jättegärna ha ett i mässing som matchar pannband och spännen, men vill inte utsätta hästen var en onödig risk. Men varför var han tvungen att berätta dedär? Bläh. Aja, förhoppningsvis passar bettet och det kanske inte gör så jäättemycket att ha ett silverbett till brunt/mässingfärgat träns. Eller så gör det jättemycket ...

Nästa vecka kommer bli grym, då det är profildag på måndag, studiebesök på tisdag, övernattning på Säva ons-tors med diverse superskojsiga saker (dom säger att man ska ta med sig godis! :D) och på fredag: kompledigt! Hur underbart är inte det? :D





Skickade kommentarer
Postat av: Ewelina

Inte behöver du ha pirr imagen heller.

Det kommer att gå bra, du rider så pass bra och ni passar verkligen tillsammans. Tror ni två kommer gå långt :).



Kram Ewelina

2011-08-24 @ 21:26:11
URL: http://peeaches90.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!