Alla dessa snygga saker

Hästprylar • 2011-08-20 • 20:31:57

Jag älskar att sitta här vid datorn och googla på olika märken inom hästvärlden.
Man kommer alltid in på andra hästtjejers superseriösa bloggar, och ibland skakar man på huvudet och tänker "hur fan har dom råd med allt det där?". Såklart dom flesta som rider på lite högre nivå vill klä sig i snygga märkeskläder, men jag tror det hänt ca 3 gånger att jag hamnar framför en blogg vars bloggerska BARA har svindyra saker. Och dessutom 20 st av varje sak. Minst. Nej, då blir man lite paff och tycker nästan synd om människan. Vilket liv att bara köpa nya schabrak, stövlar, kavajer, hjälmar, you name it en gång i veckan.
Då ställer jag mig frågan: Varför rider man inte lektioner och tränar för dom pengarna?! Fan vad bra dom skulle vara om dom kunde rida upp värdet på alla sina 20 schabrak. Och hjälmar.

Men (haha), det finns faktiskt många roliga och vettiga bloggar oxå! Och jag är absolut inte emot dyra märkeskläder (för det är väldigt snyggt), men tycker att man ska shoppa med måtta :p Är det bara jag som räknar varenda krona jag handlar för? Och när jag köper nåt, tänker jag "där ryker en tredjedel av en säkerhetsväst...".

Och apropå säkerhetsväst! :D Jag har ju febrilt letat efter en passande säkerhetsväst, och jag tror att jag ska köpa en Riders Company. Racesafe-västen är ju dösnygg, men väldigt dyr och sist jag provade den lite halvhjärtat i affär tyckte jag att den va riktigt klumpig och stel. Och många säger/skriver att RC:n är lite tunnare och smidigare jämfört med racesafen. 
Men då kommer frågan... Den ständiga, jobbiga frågan. Vilken färg?
Svart passar till allt, men jag älskar blått. Jag har blåa ridbyxor (på vintern ett par übertjocka svarta), två blåa jackor... En svart hjälm, svarta handskar, svarta ridstövlar... Hästen har brun utrustning och bara en massa skitschabrak i färger som grå, urblekt rosa (till Seven?!), ljusbrunt (mitt nyaste), och ett blått. Mitt finaste är det blåa. Så allt tycker jag nästan tyder på en blå säkerhetsväst! :D

Men om jag byter färg då? :S Jag älskar vinrött, och skulle lätt kunna byta till den färgen. Eller grön. Mumma! Och då matchar det inte lika bra längre. Kanske, kanske kan jag önska mig en blå/svart i födelsedagspresent nästa år, om jag köper en färg nu :p jag kan ju köpa både en svart och blå för mindre pengar än om jag skulle köpa 1 racesafe, så why not? :p 
Nä, men då tänker jag att jag kan köpa nåt annat för den slanten, och så fortsätter det så... Herregud, är det någon som är snål här eller? :p

Slutsnackat, nu ska jag visa lite saker jag gärna vill ha (och skulle köpa om plånboken tillät det)!


Bild från Dressyrmupparna.


Übersnygg top från Kingsland. Vet att Kingsland av vissa anses som ett snobbmärke, men sånt bryr jag mig inte om för fem öre. Är det snyggt så är det, och faktum är att Kingsland har sjukt fina kläder! Kostar 599:- på Charlies. Det är REA men tycker ändå att det är mycket pengar...


Härlig tröja, även denna från Kingsland. Haha, gillar jag sverigeflaggan eller gör jag?!
999:- på Charlies.


Charles Owen Wellington kostar omkring 2.200:- och har alltid varit en favorit. Funderade lite på en CO Fiona, men nej, Wellington är så mycket snyggare! Och den blåa/marina är ju så underbar... Sen finns det ju med JW-autograf, men det känns lite onödigt. Den är ju dyrare bara för den detaljen, har jag fått för mig, och jag känner inget behov av att ha en autograf av John Whitaker. Faktiskt.


Den här ridbyxan från Mountain Horse har också alltid varit en favorit! Men då i blått (eller marin, det låter finare), men nu har jag heeelt fastnat för den vinröda. Och när man tänker efter, det kanske inte skär sig jättemycket med vinröd/marin utrustning? :) Det matchar ju faktiskt rätt bra.
Vet inte exakt vad denna kostar (helskodd ska de va!) men kan tippa på runt 1.200:-.

Såå, det va lite som jag har i huvudet just nu. Finns nog mycket mer, men orkar inte leta fram alla bilder haha.
Jag är ju i stort behov av snygga schabrak, men jag är bajskräsen och alla är så dyra... :'( CRAP!
Och dessutom har jag inte hittat något speciellt jag fastnar för. Tipsa gärna! Gillar stilrent, gärna marin eller vinrött, elr både och. Snygga passpoaler är inte helt fel de heller!

Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!