Dressyrtävling 27/8

Snoozam på hästryggen • 2011-08-28 • 19:37:29

Dressyrtävlingen igår gick jättebra!
Typiskt nog ville inte Seven gå på transporten, fastän han gått på så fint på träningarna hittills. Bajshäst. Men tillslut fick vi på honom, både när vi skulle dit och hem ;p

Kusen va jätteduktig när vi kom fram! Det va ju första gången, så jag visste inte hur han skulle reagera på tävlingsplatsen. Men han va såå cool! Lite snackig, men lugn som en filbunke. Söta häst!
Och de va ju grymt varmt, usch. Stekhett, så både jag och hästen blev lite dåsiga av värmen. Han blev lite trötter oxå, men jobbade på ändå. Red inte fram mycket alls, nästan bara skritt och sedan lite trav emellanåt för att kolla av att signalerna stämde och om lyhördheten var på plats, jag ville inte trötta ut honom ... Och han va ju så fin, så det behövdes ingen mera framridning än den som blev! Eller jo, jag hade behövt finslipa galoppfattningarna, men hade jag gjort det hade han nog dött inne på banan. Och han va seg så det räckte, så det var nog ett klokt beslut :)

Inne på banan va han alltså lite trött och stretade emot lite. Och jag orkade inte riktigt hålla om honom ordentligt, så då och då kände jag att takten och rytmen släppte lite, men det syntes inte på film (!) haha :p katchiing! ;D
Domarn' dock, verkade inte alls tycka om min ritt ;o blev grymt besviken på dem när Anna kom och sa till mig att jag fått 55,55%. Men jag bara skakade på huvudet och klappade mig själv på axeln - det var min första tävling, hästen va skitfin och jag svimmade inte :))

Domaren hade bland annat skrivit att min halt mellan B och E var för kort, när den egentligen var längre än vad den skulle vara. Den ska vara 6 sekunder, och jag räknade till 7 sekunder på filmen. Vad tänkte dom där? Jag fick en fyra på den halten, och den va dessutom stilla. Bra där.
Och så tycker dom att jag ska korta tyglarna två decimeter för då får jag bättre armar och kan räta på mig mer. Hm?

Såhär summerar jag min ritt:
Jag kunde ha rätat upp mig mer, dragit bak benen lite för att komma åt honom ordentligt, sen skulle jag definitivt ha behövs driva på mer. Men de va lite nervöst och benen va lite småtrötta så det blev lite jobbigt på den fronten :p hade jag gjort det, hade han inte gått bakom lod som han gjorde då och då, och han hade heller inte tappat rytmen vid vissa tillfällen. Det va väl de som va dom största problemen, tror jag! :p men jag är grymt nöjd ändå ♥












Haha höger galoppfattning blev det lite comboystuk på.. hehe :p

Skickade kommentarer
Postat av: Matilda

Oj, vad snyggt det såg ut på bilderna :D

2011-08-28 @ 20:21:40
URL: http://blueanemone.blogg.se/
Postat av: Ewelina

Va kul att det gick bra :)

Va inte så hård mot dig själv, alla domare dömer olika, du har inte tävlat så mycket ännu, ska bli kul att se hur långt ni kan gå :)

2011-08-29 @ 15:19:15
URL: http://peeaches90.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!