Cirkeln - nya drogen

Vardag • 2011-04-28 • 20:34:31

Hej hopp :))
Jag är fortfarande sjuk :( Men idag har jag iaf varit ute lite och fått frisk luft, har legat ute i solen och sovit (mamma tvingade mej, hon ville att jag skulle få färg i ansiktet haha. blekfis som jag är) och dessutom har jag ryckt upp en massa maskrosrötter ! :) Hade en bigpack-låda som jag la dem i, blev ca 5 st proppade sånna, som kaninen fick. Hon blev mätt :D Det slutade med att hon la sig och sov bredvid den enorma högen :p
Såklart har jag inte haft en tanke på att fota någonting för att dokumentera dagen. Har varit alldeles för seg för det :p har oxå suttit och läst i mitt nya beroende: CIRKELN skriven av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Fråga mig inte varför det är två författare xD Men så står det iaf :p

Såhär står det på baksidan:
"Apokalypsen börjar i Bergslagen

Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken. De har ingenting gemensamt. De vet inte hur de kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva."

Jag har läst ungefär, oj, shit, typ läst ut den, märkte jag nu. Haha oj då :p Skulle väl kanske säga att beskrivningen ovan inte är så superbra, men man får följa sex olika tjejer som är lite speciella (tänker inte avslöja nåt). Det är en fantasy, och den första boken i en trilogi. Och dessutom ska det göras filmer av böckerna, har min syrra sagt :p både en svensk och en amerikansk. En massa filmbolag som har "paxat" storyn :p haha. Ska bli jättekul att läsa de andra böckerna, och även att se filmerna när dom kommer ut :) Men det dröjer nog måånga år, eftersom den här boken precis släppts :( Rackarns..
Den är väl inte precis sådär romantiskt fängslande, om man jämför med Twilight-böckerna. Det här är ingen kärleksstory, vet inte riktigt vilken genre det är inom fantasyn :p Men man är så oerhört nyfiken på att veta vad som händer, så man kan inte göra annat än att läsa hela hela tiden xD
Jag rekommenderar den VERKLIGEN!


Skickade kommentarer
Postat av: Carro

Jag sa ju att du skulle gilla den haha. kram snuttan, du är så duktig med bilder

2011-05-12 @ 19:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!