Sitter här när jag egentligen borde plugga...

Hästprylar • 2012-09-25 • 21:19:59

Ibland får jag skylla mig själv för att jag ALLTID ligger kraftigt efter med skolarbetena. Men vafan, låt mig leva också. Och det gör jag när jag får sitta o kolla på träns, pannband och tyglar. Att det ska vara så svårt att hitta det PERFEKTA TRÄNSET? Jag vet vad jag vill ha, men hittar det INGENSTANS där det går att köpa. Jag måste bara ha ett nytt träns nu, så är det bara. Måste ha ett till läderpussel att pyssla och putsa med/på. Ååååh!!! Vet inte om jag vill ha ett svart eller brunt... Gillar brunt och vill ha ett nytt till den bruna hoppsadeln, men samtidigt vill jag ha ett nytt dressyrträns, ett svart alltså. 

Grejen är den, att jag har ett superüberfint GG-pannband liggandes, som väntar på ett rödbrunt träns. Köpte det i somras i Falsterbo för halva priset till mitt bruna träns, men färgskillnaden var alldeles för stor. Provade men pedanten i mig protesterade för mycket så jag fick byta tillbaka till kedjan (som förövrigt oxå är superfint!!). Så nu är jag väldigt inne på ett nytt brunt "hoppträns" som kan få GG-pannbandet. Det är bara så jäkla SVÅRT att hitta ett träns med antingen remontnosgrimma eller smal aachen+avtagbar snokrem (som är snygga...), som dessutom har ett bra nackstycke och helst tygelhakar på sidostyckena. Såklart blir det ännu svårare när tränset måste vara RÖDBRUNT. Alltså verkligen RÖDBRUNT. Gooosh vad ska jag ta mig till? 

Hittade ett träns på Hästnet som jag mejlade på, som såg riktigt rödbrunt ut. Får se hur det slutar. Superbilligt, bara 200 kr! Ett Jacson, med en sån där cool aachen där snokremmen går i en båge genom nosgrimman med en liten inbyggd polarpadd. Gosimys!

Behöver då ett par nya svarta tyglar till mitt svarta träns, för på mitt svarta träns sitter nu mina mörkbruna älsklingstyglar som jag inte kan vara utan. Dom perfekta tyglarna! Urk varför är man inte gjod av pengar för? :( Vill ju faktiskt köpa lite kläder till mig själv å... 




Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!