Otur

Seven Seat ♥ • 2012-01-08 • 19:53:51

Jag vet att jag inte uppdaterat ordentligt på ett tag, men jag har inte haft någon energi att blogga. Men här kommer en liten uppdatering på läget som det ser ut just nu :)

Seven har varit lite risig fram och tillbaka, blivit halt då och då och sen har det gått över till ett annat ben, sen har de blivit bra och så har det hållt på sådär. Veterinären fick komma ut, men hon visste inte vad det var för fel. Han fick Metacam (smärtstillande) och även Selevitan (typ tillskott, selen) som han ska få 2 ggr / månad mot typ muskler och kroppen överhuvudtaget :)
För ngn dag sen blev vi ganska övertygade att det var en hovböld det var frågan om, och hovslagaren vi tog ut ville inte börja gräva för han misstänkte att den satt för högt upp. Så nu får han gå med jodopax-bandage i hoven på nätterna, och utan på dagen i hagen för att röra lite på sig. Har inte så stor koll på framtiden, utan jag tar sakerna och problemen som de kommer. Jag va nådigt rädd där ett tag när vi trodde det var hovbensfraktur... Förstår ni hur jag mådde då? :( Men eftersom han inte reagerade när hovslagarn slog på skon igen så sa han att det inte var det :) Grejt! Men den där hästen är ju som han är... Känns som att vad som helst kan hända just nu, och jag kommer inte kunna koppla av förrän hela den här mardrömmen är över.

Det är många kusar som får hovbölder nu, på grund av det här sumpiga vädret. Bakterierna bara gottar sig i hästarnas hovar... Seven har (troligen) hovböld, Trixie har hovböld, Milla kanske har hovböld, och sen var det två hästar på ett ställe där jag ska ha praktik (APL) som hade hovböld. Hm... Stackars kusar :( 

Men trots allt skit verkar Seven må bra! Han är sig själv; kommer till grinden när man ska hälsa på i hagen, biter gärna på grimskaftet och som han gjort inatt - bitit och lekt med (*bläh tappade ordet...*) "underlägget till stödlindan på det motsatta, friska frambenet" som stack ut lite innanför bomullslindan... Haha, han hade typ gnagt på den. Lillebebis då! Jo, han är sig själv *pepparpeppar* och det lättar lite på den ständiga oron :)

Känns sådär att skolan börjar på onsdag, för jag är långt ifrån utvilad, snarare tvärtom. Och nu är det dags att börja jobba ordentligt. Suck... Men men, det är väl bara att köra på med den sista energisnutten man har! Hoppas att det går vägen...
Det är väl ändå typ bara 6 veckor kvar innan det är sportlov? :p 


Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!