Skolstart

Vardag • 2012-08-17 • 16:57:15

Idag fick man bege sig till skolan för att inleda andra året på gymnasiet.
Det va tungt att gå upp imorse, men rätt så chill att man fick sluta efter lunch. Dagen har rullat på bra! 

Trots att vi inte gjorde något ansträngande i skolan va jag ändå trött efteråt när jag kom till stallet. Kanske släppte alla spänningar... Antagligen är det väl så. Maaaigaad det känns inte som att sommarlovet är slut! Men men, sommaren är ju kvar ett tag till, så nu är det bara att njuta ordentligt och ladda inför årskurs 2, hösten och vintern. Precis som jag skrev förra året längtar jag faktiskt lite till hösten. När skogen blir sådär kuslig och dimman tjockar till landskapet. Dimman för förresten redan kommit. Imorse låg den fet överallt, och det var så häftigt när man kom ut på 288an och fick se den ligga lika tjock över åkrarna som utanför fönstret. Med mina solbrillor på såg dimman ut som brandrök, och de va lite småkusligt och häftigt! 

Red ut en sväng på bebishästen idag. Han fick jobba hårt igår på träningen (och jag fick så många aha-upplevelser! skönt!!) så en härlig skrittur i skogen var precis vad som behövdes. Utforskade en snabbis en skog som såg mysig ut, och hästen fick ta i ordentligt för att komma uppför några branta backar. Bra ryggträning haha... ♥

Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!