Kursen! och lite körning

Seven Seat ♥ • 2012-08-27 • 21:09:43

Igår kom jag hem ganska sent från stallet och helgens ridkurs.
Gud så bra den va! Har lärt mig MASSOR och det va så roligt. Underbart när allt bara flyter på (fast motgångar va de ju oxå, hehe....) och speciellt när man kommer igen och förbättrar något som gick skit dagen innan. Vill verkligen hylla Jenny som är så inspirerande och fett bra på att lära ut och träna. Har även insett att jag behöver träna mycket mycket mer för någon, för jag har än en gång kommit tillbaka till lullandet och alla olater och fel... Hm. Nu med ny sadel o allt ska vi köra stenhårt.

Ska även fixa en tid för hästmassage snarast så att Sevens stela hals och kropp får sig en körare! Han går ju inte riktigt rent emellanåt, men nästa sekund går det hur bra som helst. Något är fel, men vet inte var det sitter eller vad det är. Vi börjar med massage, sen blir det kiropraktor om det inte är muskulärt. Sen får det bli klinik om inte kiropraktorn hittar nåt. Det löser sig! 

Har lasttränat under helgen också, och har kommit en bra bit på den vägen också. Jag känner mig mycket säkrare, och idag gick han på ända in med alla fyra utan dutt på rumpan. Det va som att han gav upp med att bråka och bara gick in. Fett nice. Skam den som ger sig. Det tog oss 4 minuter och då hade jag gått på två gånger med alla fyra inne. Helt själv! Maha. 

Och om vi ska fortsätta på dagen, hehe... Jag o Freddan skulle ta en skrittur ute i skogen, och det var ju tänkt att de skulle vara bara skritt. Men när Regejs kommer i - kontrollerad - galopp bakom och om Seven säger han att det är nog med skritt. Seven tog kommandot och på långa tyglar satte han av i full kareta :D Haha sjukt kul! Seven va helt överlycklig sen. Lilla galningen! ♥

Vet ni vad jag har gjort mer idag då? Jag har övningskört!!! För andra gången ever!!! Kul men så jädrans läskigt. Körde Alunda runt och fick till några riktigt snygga grejor. En sväng som pappa trodde skulle gå åt pipsvängen var det bästa på hela körningen. Gud va bra jag e. Som född för att köra :P eller... Inte riktigt när jag fick panik för att jag inte fick i tvåan när jag skulle växla ner, hehe, och kopplingen inte va nere. Bra där. Höll på att köra ner i diket när jag skulle växla en gång också, men utöver det va jag bäst. Den där svängen va riktigt snygg, ni skulle ha sett den. 

Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!