Lite dålig uppdatering

Hästprylar • 2011-09-08 • 10:04:23

Ja, det har varit lite dålig uppdatering här de senaste dagarna ;(
Men jag har helt enkelt inte haft tillgång till dator och inte heller haft tid... Men nu har jag tid! Egentligen inte. Vet ni varför? För jag är bajssjuk! Förkyld som satan :( Så jag är hemma från skolan idag, även fast jag inte ville missa någonting i skolan så skulle jag inte orkat ett piss. Suck.

Så den här tråkiga, gråa och trista dagen kommer jag spendera själv hemma, och jag vet inte vad jag ska göra :( Får väl läsa, sitta vid datorn, kolla på teve, äta (fast det gör jätteont i halsen. äta bör man annars dör man), kanske fota hästsaker som ska säljas... Jani. Vi får se helt enkelt...

Igår dock! Hehe, igår åkte jag och Anna till Sporren, för att jag skulle prova en Racesafe och Anna skulle köpa handskar. Yes, jag provade västen och avskydde den! Euw. Enligt alla måttabeller ska den passa mig (XL barn), och det kanske den gjorde. Men den va jätteobehaglig. Stel och klumpig .. Känns som att det är tvärtemot vad alla säger, men den passar väl inte min kropp då helt enkelt :) Då återgår jag till Riders Company, och den västen har jag faktiskt provat! Min söta klasskompis Ida har en RC som jag fick prova ♥ och jag tyckte den satt bra :) RS:en va hemsk och RC:n va myysig :)) Men de va en storlek 14 år, men jag vet inte om jag ska köpa en XS istället? Hm... Har ju ingen möjlighet att prova någon sådan, så jag får helt enkelt gå efter måttabellerna... hehe. 

När jag provat den och beslutat mig för att jag INTE ska köpa nån sån, sprang jag bort och kollade bett, benskydd och sadeltvål - och köpte alltihopa! :D 
Bettet är ett babypelham, ett oledat som förhoppningsvis passar bättre i Sevens mun. Jag provade ju jaktkandaret, men tyckte inte att det satt nå bra. Förutom att själva sidostyckesöglan tryckte in i mungipan så är jag fortfarande skeptisk mot valvet, tungfriheten.. Så såg jag det där babypelhamet och tänkte "YES" och så köpte jag de, hihi. Sen slog det mig att sidostyckesöglan på pelhamet kanske är likadant som på jaktkandaret, men det får vi se :) Då får väl pappa slå till det elr nåt då!

Jag köpte ett par benskydd oxå, ett par framstrykkappor med fårskinnsfodring eftersom Sevenplutt får skav av dem han har nu. Till min stora besvikelse insåg jag att det hade blivit billigare om jag beställt från Charlies, men å andra sidan handlade det om ca 30kr och dessutom hade jag kanske inte fått hem dem tills på söndag när det är Pay and Jump i Dannemora. Så det gör inte så mycket faktiskt :)

Och en sadeltvål behövs ju eftersom den jag har nu börjar ta slut, hehe. 

Bettet (ska köpa pelhamdelta oxå när jag får möjlighet till de):


Skydden:

Tvål:


Såå, de va lite uppdatering :) Har som sagt lite grejer jag tänkte sälja, som jag kanske fotar och lägger upp här på bloggen idag... Eller så letar jag bara efter bilder på sakerna här på nätet :) Vill ju inte fara runt alldeles för mycke... :( dumma förkylning. Och inte kan jag rida ikväll heller! Bajs.


Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!