Dressyr

Seven Seat ♥ • 2011-05-15 • 21:34:27

Pollehästen va lite småbusig idag :p han va taggad och kändes alert! Det gillas! :)
Eftersom det är dressyrtävling den 29:e i Joneberg (endast LC:1) tänkte jag försöka få till min sits idag, och försöka "dressera" hästen lite :p Försöka få till dressyrformen helt enkelt :)

Till en början gick det inte alls. Han kändes konstig i formen, jag kunde inte luta mig tillbaka och jag studsade runt däruppe som en liten gummiboll kändes de som. Men efter ett tag släppte allt dedär och de tuffade på bra! Tränade övergångar skritt-trav, vilka satte finfint till slut! Jätteskönt ... ♥
  Är dock lite sur på min sadel ;( Vill inte ha en gammal o sliten hoppsadel när man ska rida dressyr. Jag får inget stöd överhuvudtaget, och den ställer till det ordentligt för min sits .. Antar att jag helt enkelt får göra det bästa av läget och köra på :) Men det är surt.. Ännu surare är det att man vet att hästen "aldrig" kommer kunna bära dressyrsadel. Hur går det då om vi kommer upp i klasserna?

Aja, de problemet tar vi inte nu, för just nu är det inte ett stort problem :) :p Så eftersom de gick rätt bra idag, tror jag att jag anmäler mig till tävlingen så får vi se hur allt går! Känns ju dock som att man bär inhandla lite tävlingskläder då... Haha oops :p pengarna drar iväääääg xD
MEN SIKKEN TUR ATT MAN FYLLER ÅR PÅ LÖRDA DÅ! :DD YEAH


Skickade kommentarer
Postat av: ~HiLLe~ FOTO&HÄST

Vrf kommer han "aldrig" kunna ha dressyr? Vad är skillnaden på hopp och dressyrsadel på hans rygg ? :)

2011-05-16 @ 18:51:07
URL: http://tantparkkila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!