Bushäst i fårhagen

Seven Seat ♥ • 2011-06-10 • 15:44:36

Idag red jag/Seven, Anna/Errol, Lollo/Windy och Fredde/Laiza ut i skogen :) Skulle visa dem en ny ridväg, och sen bestämde vi oss för att rida till underbara fårhagen och kolla om den var öppen, eller om fårna (haha säger man så?) var där. Gissa vad?! DEN VA ÖPPEN! :D

Så då blev ju jag alldeles tossig, för den platsen är helt gudomlig. Måste dit och fota, SNART! Underbara små ängar, prydligt omringade av diken som bara skriker att de vill bli hoppade haha :p Omgiven av skog. Mysigt!

Sen om man rider igenom skogen en liten bit, så kommer man till en ny liten plätt, som gränsar till en av Jennys hagar :D Så det är ju rätt perfekt om man ska fota, för det är rätt nära :p Ska man rida dock får man rida runt, men det är ju en bra uppvärmning ;) Älskar den platsen ♥

Som sagt - jag blev helt tossig och det blev hästen oxå. Så vi hoppade diken och "grenar" som ramlat ner och visade sig vara ett utmärkt hinder! Tränade även galopp och insåg att han tappat vänstergaloppen rejält. Träna massor på det då :) Höger är inga problem men vänster är inte bra... rackarns busamanda som inte hållt i det då :o *slap i ansiktet*

Längtar massor till ridlägret som börjar på måndag! :) Hoppas det inte blir alltför varmt, då lär jag väl avlida -.- Men asskoj kommer vi ha med bästa människorna! Halleluja!

Skickade kommentarer
Postat av: Matilda

RIDLÄGER, RIDLÄÄÄGER! ;D;D

2011-06-10 @ 16:22:19
URL: http://blueanemone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!