Dressyrtävling

Snoozam på hästryggen • 2012-05-26 • 20:16:00




Idag var det ju som sagt dressyrtävling i Dannemora :) Tävlade inte precis på riktigt, det är ju bara en träningsgrej! Bara det att jag får träna på att lasta och förbereda mig osv är ju superträning för mig, och så är det ju jättebra för Seven också. Och wow säger jag bara, hästen stortrivdes! Han tyckte helt klart att han va snyggast på hela stället - och han visade det tydligt. Han va så peppad och så laddad - tror jag aldrig suttit på honom när han varit så laddad (jo, kanske ute i skogen ngn gång... :p)! Helt galet. Heeelt galet! Men det var roligt. Vi små"bråkade" lite på framridningen, för han ville liksom inte gör alla tråkiga saker som jag ville göra - han ville ju springa o visa upp sig. Inne på banan däremot, då tycktes han landa och lade energin som tidigare var riktad mot mig, på sina rörelser :D Haha han va så grym. 

Jag klantade mig och gjorde några missar, men han var jättefin - fram till galoppen. Då blev jag lite spänd och så skuttade han runt lite som han själv ville :p Sen efter det va det lite okontrollerat och lite slängtrav här och där, men jag är så nöjd och stolt ändå! Vilken häst jag har!

Vill du se några fler bilder, kika på albumet på Fb!

Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!