Ska aldrig mer skriva att det går bra :(

Seven Seat ♥ • 2012-06-18 • 21:33:55

För så fort jag skriver om något positivt här, vänder det alltid till det negativa i verkligheten. Kraftigt. Minns ni hur jag skrev att träningen med Seven gick framåt? Pang, han blev halt. Och vi har ingen aning om vad som är fel.

Efter en uteritt (bara skritt) blev han lite halt, det liksom hakade upp sig innan han satte ner hoven. Det var fredagen den 8 juni. Efter det har han haft puls på alla fyra blandat med bara bak, han har varit svullen (elefantben), varit überhalt - en dag kunde han inte ens gå alls, medan han nästa dag inte hade några problem alls. Sen stod han bara med böjt ben och kunde/ville inte sträcka ut det. Ibland ömmar han i sulorna, ibland inte. Ibland reagerar han för hovbensfraktur, ibland inte. Suck... Så det kan vara allt från vrickning ngnstans i benet (höger bak), fång, hovböld eller fraktur... Eller nån annan mysko skada eller sjukdom. Bajs på den hästen. Grrr... 

Har iaf bestämt mig för att avvakta och inte åka till Ulltuna (veterinär har givetvis kollat honom, och hovslagare) utan se om det går över av sig självt. Det har ju blivit bättre jämfört med hur det var tidigare, därför väntar jag. Men blir han sådär blockhalt från ingenstans igen, då jäklar blire Ulltuna med en gång...
Om han trampade snett ute i skogen och sträckte sig eller vrickade sig eller liknande går det ju över. Så jag ska hålla ögonen öppna och så får vi se hur allt artar sig... Men från att vara i bästa formen ever till stående. Ingen ridning - och vem vet hur länge det är så? Usch. Stackars lillehest :( 


En bild från idag, Carrobarr följde med till stallet på kvällen (har jobbat idag btw, målat och tjänat lite caaash). Tror hon gillar Neon :D (som står som sällskap för herrn). Så skruttig han ser ut på bilden - men det var innan rykten haha! Sen glänste han ♥ 

Nu vill jag att mitt hjärta ska bli frisk. För så länge han har ont har jag det också, och om det tär väldigt mycket på mig borde det vara ännu värre för min älskling. Snälla, bli bra nu! ♥


Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!