Läderlyx

Hästprylar • 2012-01-13 • 20:56:16

Har införskaffat mig ett läderbalsam (egentligen tvål och balsam i ett) som jag kan ha som tredje steg i min omsorgsfulla behandling av mina små läderdelar!
Först tvättar jag allt läder så att allt är superrent (det gör jag med en gammal vanlig sadeltvål i blå ask), sen smörjer jag alla delar med mycket fett. Men jag saknade det där som gjorde lädret sådär supermjukt och mysigt. Efter mycket forskande och letande och jämförande så köpte jag Absorbine Horseman's One Step från Hööks (bildkälla) för 129:-.

Har provat det och smort då och då under hela kvällen, och det är supersuper! Så grymt nöjd! Ska bli intressant att se hur lädret känns imorn, om det fortfarande är mjukt och smidigt. Övriga läderbalsamer jag provat har inte gjort ngn skillnad... Bara sugits upp av lädret men inte gjort det mjukt.




Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!