Sjuk igen...

Vardag • 2012-02-18 • 13:04:50

Åh, avskyr det här. Nu är jag sjuk igen.
Det började i tisdags med att jag kände mig illamående, och det kom lixom i vågor. Sen blev det bara värre och värre, och i torsdags bröt det ut ordentligt. Red ju på kvällen, och innan mådde jag inte alls bra, men jag hade bestämt mig för att ta det lugnt för det fanns inte med på kartan att inte rida alls. Efter ridningen dock blev det inte så roligt. Magen började typ krampa och det kändes som att jag skulle spy när som helst. Gick in o satte mig i klubbstugan, koncentrerade mig bara på att andas och inte kräkas (och så kommer Jenny och börjar "Jamen det kanske är bra att du kräks...", så söt! Men bara tanken på det fick mig att må ännu mer illa, såklart. Spydde aldrig, men höll på att svimma istället. Helt plötsligt började allt snurra och jag domnade lixom bort i hela kroppen, allt blev lixom "blur" (som i photoshop) och så sa jag till Jenny "Nu svimmar jag", men då hjälpte hon mej ner på soffan med höga ben och då försvann det. Illamåendet blev också lite lite bättre, tillräckligt bra att jag kunde åka hem utan att kräkas haha.

Igår hade jag fortfarande superont i magen, och hade även lite migrän (fick ligga på soffan med handduk över huvudet) och feber. Illamåendet hade försvunnit, men istället var det lixom supersvidigt. Vem vet vad det var? Inte blindtarmen (för jag kunde böja upp benen utan att dö av smärta), inte maginfluensa tror jag, men kanske magkatarr (eller så är de bara ett skitvirus)? Inte gaser heller, för samarin som alltid brukar hjälpa hjälpte inte för fem öre... Va ju hemma från skolan, och sov i princip hela dagen på soffan. Och var ändå trött så jag kunde sova under natten.

Idag då... Fortfarande lite feber, fortfarande huvudvärk och känslig för ljud och ljus, men jag tror inte att det är migrän. Magen är fortfarande grinig - men jag är så glad att illamåendet är borta! Vaknade inatt av en våg av illamående, men jag somnade om trots det och sen när jag vaknade va de borta.

Och nu satte jag mig vid datorn för att ta tag i plugg, och jag orkar inte ens det. Blir helt skakis i hela kroppen, kallsvettig och huvudvärken blossar fram direkt. ROLIGT. Och trött som satan. Kanske ska gå o lägga mig o sova igen...

Ska åka till stallet ikväll och mocka o fixa lite - jag måste få komma ut! Men jag kanske får ta med mig hjälp, för om jag inte ens orkar sitta framför skärmen här så vet jag inte hur det kommer gå att mocka och bära vatten osv. Det visar sig. Nu vill jag bli frisk på heltid! GAAH lov o allt. Fast det hade ju varit jobbigt om det va skola och jag behövde vara hemma så mycket från skolan...

Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!