Shoppshopp

Hästprylar • 2011-09-17 • 22:47:42

Idag blev det dra till stan och sedan vidare till Hööks.
Däremellan råkade jag bli väldigt frustrerad när vi (jag o Lollo) satt o väntade i över en halvtimme på en buss som inte gick idag. Men bra där. När vi väl kom iväg med en främmande buss visste vi inte vart vi skulle av. Men vi hamnade till slut på rätt ställe och där blev det shoppa av!

Jag köpte bakstrykkappor eftersom han hade strykit sig ganska kraftigt igår när vi varit ute på den leriga åkern. Lera fungerar lika utmärkt som krita när man ska kolla om en häst stryker sig ;) jag lovar! Köpte även ett tredelat pessoa och en brun delta till de. Sen köpte jag även en übermysig tjocktröja ! Gosgos.

Grymt nöjd med mina köp (även fast pengarna råkade rinna iväg .. *snyft där*) och allt passade faktiskt väldigt bra. Deltorna behöver smörjas mycket dock.. Tyckte att de va rätt mjuka, men icke när man satte på dem, hehe. Och hålen va supersmå så jag fick göra nya :p haha great.
Benskydden satt som smort och är dessutom så snygga! Perfekt med läder, då har jag ju något mer att putsa och göra fint ;)
Och pessoat fungerade faktiskt jättebra. Red ut för att prova det idag, och skulle testa en liten galopp på vägen. Såklart tänkte hästen JAG ÄR FRI och for iväg. Men tack vare bettet så blev det inte samma hemska dragkamp som jag får med vanligt tränsbett. Han diggade att mundelen va ledat, vilket jag tror va problemet med pelhamet. Tror han avskyr raka bett... Hursomhelst fick jag inte kramp i armarna, och hästen verkade oxå nöjd över att jag inte behövde dra honom så förskräckligt i munnen. Men samtidigt så är det inte jätteskarpt och han reagerar inget annorlunda när han håller sig lugn. Alltså perfekt. Jag tror heller inte att risken att han knäpper av är stor eftersom jag bara kommer rida på det i skogen :) Kanske i hoppningen men det är inget mål jag har, om man säger så. Kanske behövs som hjälp i början när jag ska hoppa banor, men mitt mål är att rida lugnt och harmoniskt på vanligt tvådelat inne på hoppbanan, oavsett höjd!
Det är väl delvis mitt mål i skogen oxå, men jag tror inte att det kommer hända. Han kommer nog alltid vara väldigt framåt i skogen, oavsett hur mycket dressyr jag rider i skog eller paddock. Han kommer nog alltid vara samma gamla krutdurk i skogen...! Men man vet aldrig, haha ;p






Skickade kommentarer
Postat av: Cecilia

vart finns den där svart tröjan? ;)

2011-09-18 @ 10:21:57
URL: http://davyeenponny.blogg.se/
Postat av: Emma

hhaha, amanda är i farten med att handla igen!:)<3 inget nytt träns på gång?

2011-09-19 @ 21:16:01
URL: http://horsesandphoto.blogg.se/
Postat av: CarroBarr

hahahahah jag läste snopp-snopp i rubriken x)

2011-09-22 @ 21:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!