Tränsbeskymmer

Vardag • 2011-09-20 • 19:35:54

Idag hade jag planerat att trava lite över bommar med kortkorta läder, för att hårdträna inför Strömstad nästa helg!
Men, hästen skötte sig galant med bommarna, så jag höll inte på så länge med dem. Däremot va han riktigt stretig i munnen, lite stel och ville inte slappna av alls. Spelade ingen roll vad jag gjorde, han blev bara inte lösgjord och mjuk. Fett irriterande, men man vet ju inte om han hittat på nåt bus i hagen. Eller så hade han en dålig dag. Och jag ska prova byta bettet till det tvådelade, för han gick och bet sig tag i bettet titt som tätt vilket är oerhört irriterande när man försöker få en mjuk polle... 

Sen ska jag dessutom byta ut remontnosgrimman på mitt svarta träns och sätta dit min breda aachen. Har fått för mig att han inte gillar den, och dessutom ser han lite smått muppig ut i den &så haha (19.19 nån tänker på mig xD !). Och det är ju faktiskt väldigt skoj att variera sig :) Har kommit in i en hemsk tränsperiod igen (ja, mer än vanligt) och just nu vet jag minst 2 träns jag vill ha. Och jag vill sälja mitt bruna träns och köpa ett svart, för nån gång i framtiden ska jag ju köpa en svart sadel. Sälja min gamla Stübben och köpa en svart allround.. Eller nåt sånt.. Suck. Varför har man inte jättemycke pengar så man kan köpa alla sadlar och träns och schabrak man vill ha? Bläh. 


Från Börjes, ca 400:-


Från Hööks, ca 500:-

Och sen är det så jobbigt, för just nu har jag det bruna tränset från Hööks som jag typ nyss köpt. Och den nosgrimman sitter liksom fast i tränset, och går alltså inte att byta... OCH den nosgrimman sitter inge bra! Han får lite halvskav av den. Grr. 
Och sen har jag det "gamla" Globus-tränset som följde med honom, och på den är det ju en bred aachennosgrimma. Typ dressyrträns. Men. Enligt mig ska ett dressyrträns ha tygelhakar på sidostyckena, vilket tränset ovan från Hööks har, men det har inte mitt. Och dessutom vill jag ha vit fodring. Man kan alltså säga att det där tränset från Hööks är mitt drömträns, men det är lite onödigt eftersom jag redan har ett "dressyrträns". Pain.
Sen är det massor med mera saker kring träns och nosgrimma hit o dit i min hjärna just nu. Herregud, hur kan man vara så besatt? Seriöst, ni ska se min tränshängare! Bara en massa läder. Där hänger just nu en sidepull+tyglar, det bruna tränset+tyglar, det svarta tränset+tyglar, en bred aachennosgrimma och två bett. Heh. Ni läsare som är hästägare kanske har mera grejs än mig, men för mig är det rätt mycke saker, och det ser VÄLDIGT mycket ut jämfört med Freddans tränshängare bredvid som bara har ett träns hängande :p 

Jag ÄÄÄÄÄLSKAAAAR träns och tyglar och läderbitar som man kan smörja! Och jag ÄÄLSKAR att smörja!

Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!