Putssvamp

Hästprylar • 2011-09-09 • 12:42:30

[Nu ska ni få en riktigt seriöst inlägg här haha!]

Va inne på Hööks hemsida och hittade en putssvamp som jag inte sett förut (haha). Beskrivningen lyder "Liten greppvänlig svamp till läderputs" och säljs just nu för 8kr istället för ordinarie pris 12kr.


Men asså... Varför köpa en sån svamp när det i princip går lika bra med en vanlig disksvamp (mjuk med en sida som är lite grövre)? Jag har alltid kört med en disksvamp, som man dessutom kan förvara i sadeltvålslådan (smidigt men kanske inte alltid lika mysigt om svampen läggs i lådan blöt) och det fungerar hur bra som helst. Jag vet inte exakt hur mycket de svamparna kostar, men de säljs i typ tiopack och kostar kanske 30-40kr? Det är alltså halva priset i jämförelse med "putssvampen" ovan. Det som jag gillar med disksvampen oxå, är att man kan använda den hårda ytan på smuts som verkligen inte vill försvinna.

Det enda positiva med putssvampen är väl att den är greppvänlig, men samtidigt tycker jag att det fungerar hur bra som helst med vanliga disksvampar! Och jag har aldrig blivit irriterad över att den är opraktiskt på något sätt. Aldrig har jag tänkt att disksvampen borde vara mera greppvänlig - och om jag aldrig tänkt det så lär det väl inte behövas? Jag tycker att det är en onödighet som bara kostar pengar. 

Vad tycker ni? Vad brukar ni hästmänniskor putsa med? :)

Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!