Lillehääst ♥

Seven Seat ♥ • 2011-10-04 • 21:25:16

Jag hade MYYYS med min lilla häst idag! ♥
Red ut i det fina vädret och jobbade lite blandat på grusvägen, mest skolor och tempoväxlingar. Tyckte ju att det gick bajsdåligt i Strömstad, men vilken skillnad det är att rida Seven nu! Måste nog ändå ha byggt upp min känsla lite, för jag fick så många aha-upplevelser på plutt idag så jag kan inte ens komma ihåg allt. 

Mina ben är väldigt långa och jag hittar inge stöd för skänkeln när jag har mina allroundläder (måste nog korta ca 2 hål för att kunna få stöd, och då har jag plötsligt mina korta hoppläder..). Vilket leder till att jag spänner benen och får en konstig sits där jag bl.a. är väldigt framtung. Och hästen går i sjuukt låg form, och när jag rätar på mig och försöker höja formen, tappar han sig. Det jag måste göra då, är att driva bakifrån, men det går helt enkelt inte. Mina ben hamnar bara inte på rätt ställe. Och så blir det lull-lull i låg form och framtung sits. Och spänningar hos mig, eftersom jag inte vill ha domdär hackiga stegen när han tappar sig. 

Jag kom på så mycket under den där korta uteritten idag! Så mycket! Och allt hänger ju ihop. Men utöver allt det där ovan (plus allt jag glömt skriva) så va det så underbart att hoppa upp på en lyhörd, försiktig, arbetsvillig, energisk, känslig, MJUK osv osv häst. ÄLSKAR MIN LILLA BÄBIS ♥ 

Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!