Höstdag

Vardag • 2011-11-26 • 23:13:47

Den här dagen har verkligen bara susat förbi.
Segade lite imorse fram till tolv, sen drog jag till stallet! Efter stallet - hem och plugga och är klar med det nu. Eller ja, inte allt dårå men några grejer är klara :) tjoho.
Red ut med lillehäst eftersom vädret va soligt (om än lite blåsigt haha) och red bort och hittade en enorm kohage som hade öppnats :P utforskade den och insåg att det va jättefint där... Skulle va fint med en photoshoot där i sommar. Om bara inte korna har invaderat hagen då, vilket är ganska troligt :(

Hästen är fortfarande inte riktigt kry i foten än så det blir till o skritta massor så den där jedrans hovbölden trycks ut. Och i skritt är han helt fräsch, det är i traven som han inte tycker det är lika bekvämt längre. Och skritt är ju bra för kroppen, så why not? :) 
Provade även att rida med vanligt tvådelat i skogen idag, och till en början gick de väl bra, men när han kommit igång och när jag sedan plockade upp tyglarna lite blev de andra bullar. Stark som en oxe, och lyssnade han på mina förhållningar när vi skulle gå i åkerkanten där underlaget va knöggligt? Nääääj. Han bah knalla på -.- jobbigt. Sikken tur då att jag har mitt pessoa :) Som han funkar så bra på! Det är ingenting jag skulle rida med under en träning på banan, men ute i skogen är jag väldigt glad att jag har det. Känns som att det skonar både mina armar och hästens mun! Gr8!

Imorn blir det nog ridhuset och kanske bommar eller korridorer som gäller, eftersom det väntas STOOORM, eller ja, regn iaf :p hoppas STOOORMEN lägger sig till på måndag när vi ska dra till Säva och hoppelihoppa!

Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!