Hällregn ..

Vardag • 2011-06-23 • 22:36:34

USCH vad det har regnat och varit blött idag.
Blä! Visst blir det mysigt grönt ute nu då, men det är inte kul när det regnar så mycket som det gjorde idag! Och de va inte kul att ta bussen till stallet då.. Eller iaf inte att gå till och från ;| Och plötsligt började det kippa i ena skon, och då kom jag på att sulan släppt lite i hälen på den skon. Men när jag kommer fram till busshållsplatsen, så inser jag att det va inte bara i hälen - hela sulan höll på att släppa! Inte konstigt att jag hade hav (just det, hav, inte sjö!) i skon... *mutter mutter*

Hjälpte Jenny med lägerelevernas hopptävling idag, de va skoj! :D Alla va så duktiga så :)

Fortsatte med lastträningen (som började intensivt igår!) idag, och det gick jättebra! :D
Red med sidepullen idag för lite omväxling :) Han va stark, men det släppte i slutet och han gick finfint då! Nyttigt att rida med bettlöst då och då, för då inser man hur mycket man egentligen använder handen vid ridningen.. Lite läskigt, men samtidigt väldigt nyttigt!

Igår blev jag så inspirerad och peppad av att se hoppträningen, så jag va ju bara tvungen att hoppa lite med min lilla kuselus! Och det gick faktiskt jättebra :D Det är mycket som måste tränas på, men det är ju det som är så kul. Det känns som det finns flera och roligare utmaningar i hoppningen än i dressyren. Just nu står dressyren helt stilla .. Allt känns hopplöst och långtråkigt - i hoppningen händer det i alla fall saker. Jag behöver inte tänka så mycket. Jag är en hejare på att överanalysera allt, och i hoppningen hinner jag inte med det. Katchiing! ;D

Skickade kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mailadress: [email protected]

Är det någonting om mig du undrar över? Ställ gärna din fråga HÄR!